COUNTER

free hit counter

FOLLOWERS

SPONSORED BY





Thursday, May 20, 2010

rindunye kat arwah !



salam .
wah lame betul aku x membebel cmni . Align Centerbile dh lame x membebel , knpem arr bnyk bnda yg aku nk ckp .
smlm kn , aku tuka wallpaper nset aku .
aku letak gmba arwah atok .
tetibe je aku rase rindu kat atok .
wlaupun da msuk thn ke-6 atok pegi tgglkan kami , aku rse mcm bru je lagi .
aku ni kire salah sorang cucu yg rapat gk la ngn arwah mse dlu2 .
sebab aku duk ngn atok sejak aku tadika lagi .
atok la yg bnyk ajar aku mcm2 bnda .
yela , aku kecik lagi kn , mse tu mak abah n fmly aku duk kt ipoh .
kt atok n nenek jela aku bnyk kongsi pengalaman .
aku igt lagi , dlu aku tadika sme2 ngn sepupu aku azrin n zafika .
bile balik tadika je , mseti atok yg jemput kitorang .
kekadang atok bawak kitorang jalan2 la , minum2 cendol kt tepi jalan kereta api tu ,
huwaaaa!! rndu la saat2 cmtu .
disebabkan arwah mse tu umur dlm 60++ , arwah da ade mcm2 penyakit da .
hari2 kne telan ubat .
makanan yg nenek masak pn xleh manis2 , xleh masin2 sgt .
mase dlu arwah suke panggil cucu2 die ,
mntak tolong urut kaki/kepala die smbil sapu minyak angin .
kitorang (aku n sepupu sepapat yg lebih kurang sebaye) yg kecik2 ni nakal2 sumenye ,
kekadang bile arwah dh tertido je , kitorang larik .
sian atok!! kami xbek la wat cmtu .
huuu , klau la mase boleh diundur balik =(
beberapa ari sblm atok pergi , atok ade ajak aku tdo umah atok .
mse tu ade nenek n atok je kt umah , so aku xnk la tdo sane sbb xde kawan .
aku mnyesal la plak , sbb xtemankan atok ='(
bile mase atok dh makin hmpir , aku makin brtambah2 la rse besalah .
doa je la yg aku mmpu , sbb aku kt hostel .
xlame lps tu aku balik je , terus g hospital KL .
atok dh ade dlm ICU .
ramai fmly kitorang datang melawat .
last2 7hb disember 2006 , atok pergi jgk tgglkan kitorang .
cdey sgt2 . sejak dri tu aku da xdpt dgr atok pggil mntk tlg urut kaki lagi ,
xde lagi cerita2 n nasihat dari atok .
tinggallah nenek sorang2 je .
then nenek pn da x lekat kt umah sndiri smpai la skrg .
nenek duduk ngn anak2 die .
urmm , aku rndu kat atok !
aku doakan semoga rohnya sntiasa dicucuri rahmat Allah .
amin .
al-fatihah .

*adios,salam*




allahyarham ABDUL RAHMAN BIN KODI

~dalam kenangan~

No comments:

nuff