COUNTER

free hit counter

FOLLOWERS

SPONSORED BY





Sunday, July 4, 2010

Penyakit Oh Penyakit =(

salam..semalam aku tak dapat nak blogwalking macam biasa..ni semua sebab penyakit yang aku tengah hadapi sekarang ni..makin lama maki teruk pulak penyakit aku..aku ada penyakit kurang PYRIDOXINE HYDROCHLORIDE dalam badan..baru lah aku tau punca aku selalu mabuk & muntah-muntah bila naik kereta/bas..inilah puncanya..penyakit ni dah menghadkan pergerakan aku..semalam aku ikut abah & emak aku pergi kedai kat pekan pun,boleh rasa pening macam nak mati je..memang seksa sangat lah..padahal sebelum keluar dari rumah semalam aku dah makan ubat dah..macam tak ada apa-apa effect je ubat tu..sampai saja kat rumah,terus pengsan la aku..tak sempat buat apa-apa dah..aku rasa macam ni la keadaan aku semalam...



sebab tu la aku tak dapat nak jenguk blog aku..tak dapat nak balas kunjungan rakan-rakan yang lain..ini pulak rupa ubat yang aku terpaksa telan sebelum travel nak pergi mana-mana  destinasi kalau naik kenderaan (walaupun dalam jarak yang dekat)


tadi aku searh kat google pasal PYRIDOXINE HYDROCHLORIDE ni..lepas tu aku terjumpa :


Pyridoxine boleh membantu menyeimbangkan sistem kutipan [kekebalan diperlukan]. Kurangnya pyridoxine boleh menyebabkan anemia, kerosakan saraf, kejang, masalah kulit, dan luka di mulut.Sebuah sumber yang sangat baik pyridoxine adalah buah naga dari Asia Tenggara.


Owhh..baru aku tau lagi,kenapa aku tak cukup benda alah tu..ni mesti sebab aku TAK BOLEH TENGOK buah naga..TENGOK pun TAK BOLEH,inikan pulak nak sentuh & makan buah naga tu..aku dah macam fobia dengan buah naga sebab warna buah naga tu..ada sejarah di sebaliknya..hoho..habislah..nampaknya aku kena berjinak-jinak dengan buah naga la mulai sekarang.. -.-"

4 comments:

Siti Hajar Masri said...

sy first time dgr penyakit ni..

CasaBlander said...

cikcasa pun first time dengar ni..eh eh, buah naga tu sedap sangat tao! hehee~~

cLiQue_kAziShA said...

hehe..sebelum ni pun saya tak tau pasal ni..

Anonymous said...

banyak2 la makan buah naga pasni ye..hehehe

nuff