COUNTER

free hit counter

FOLLOWERS

SPONSORED BY





Wednesday, August 4, 2010

Tekanan Belajar Tak Mematahkan Semangat Aku..

Assalamualaikum..
Tiba-tiba rasa nak menulis..Hari ni lah baru terasa macam free sikit..
Kelas pun sampai pukul 12 je tadi..Tak macam semalam..Pukul 4 petang baru habis..penat memang tak ingat lah  -.-"
Sekarang dah masuk minggu kedua aku masuk semester 3 ni..
Baru minggu kedua,tapi aku dah dapat rasakan tekanan belajar lah pulak..


Bukan apa,semester ni kitorang belajar sekejap je..
Subjek pulak banyak sangat..yang heavy-heavy pulak tu...
Memang bagi tekanan perasaan betul lah kat kitorang..
Subjek yang heavy-heavy contohnya subjek Multimedia Project Management..
Kitorang baru belajar guna software Visual Basic..(baru basic je ni..belum yang advanced lagi)
Agak serabut sikit kepala otak dengan coding-coding yang nak kena hafal,buttons,labels dan macam-macam lagi la..Aku memang takut betul kalau tertinggal/tercicir dalam subjek tu..
Sebut pasal coding,aku memang ada minat benda-benda yang membaca coding semua ni..kalau orang tanya kenapa aku ambil courses ni ; sebab teringin nak belajar software yang aku tak pernah tahu pun sebelum ni..(software design,web)
Benda-benda yang mencabar ni memang bagus..tapi satu je lah yang aku kena tanam dalam diri aku ni, JANGAN PERNAH PUTUS ASA kalau tak dapat buat/catch up something yang complicated..
Aku cakap macam ni sebab semalam aku dah rasa down sekejap lepas tak dapat tangkap apa yang lecturer aku ajar..Ditambah pulak dengan keadaan jadual kelas yang langsung tak ada waktu rehat..|
Mungkin sebab otak aku penat nak berfungsi kot..tak boleh terima ilmu heavy-heavy..
Masa tu aku rasa pressure yang teramat sangat..tapi aku tanam dalam hati, [jangan berhenti kat sini..cuba lagi sampai dapat..]

 HAA tengok wehh kartun ni..
condition dia ada la sikit macam condition aku semalam..
bila coding yang aku cuba buat = ERROR..heheh


Subjek kali ni kitorang didedahkan dengan input yang tak berapa detail sangat..
Selebihnya kena belajar sendiri & buat rujukan kat internet..
Dah tak sama macam semester-semester lepas..
Haa itu maksudnya aku nak kena jadi extra rajin lah lepas ni..
Harap aku dapat bersabar dengan cabaran-cabaran yang baru je bermula ni..


Sebab aku tahu ALLAH sentiasa ada dengan aku..


Semoga cita-cita aku tercapai dengan jayanya..


sekian,
*adios,wassalam*


6 comments:

Cylia Chel said...

sabar je lah...usaha lebih..tangga kejayaan.. :)

kAziShA said...

@cylia Chel :

Tengs a lot ! insyaAllah :)

CouLeur de Chiqu3 said...

gud luck..i know u can !!

kAziShA said...

@CouLeur de Chiqu3 :

yeahhh ! tq2 sis :)

elmo blurb said...

wa punye subjek heavy gak sama cam kamu , makin susah sbb skang sem 5 dah .


subjek lak pasal medic memang tensi nak menghafal . tapi wa pk duit mara nak kene bayar balik tuh . pastu wa pk mak apak wa . baru semangat tu naik .



gud lark utk kamu ok !


ok. lupe nak kenal diri , elmo blurb kat sini!


Emosi Dalam Misteri

kAziShA said...

@elmo blurb : wahh tenkiu2 :D

nuff